Produženi stručni postupak (u daljnjem tekstu PSP) je poseban oblik preventivnog rada s djecom osnovnoškolske dobi, u pravilu od 8-14 godina, koja iskazuju određene teškoće u funkcioniranju (tzv. rizična populacija) s njihovom primarnom sredinom - roditeljima i školom.
Osmislili su ga djelatnici Centra za odgoj Zagreb (Dugave) prije 15 godina te ga realizirali na zahtjev škola i uz poticaj i suradnju nadležnog Centra za socijalnu skrb sa prosvjetno-pedagoškom službom.
Osnovni cilj ovog oblika rada predstavlja rana intervencija u svakom pojedinačnom slučaju, pružanje neposredne i kontinuirane pomoći učenicima u otklanjanju očitovanih problema te prevenciji njihova intenziviranja.
Prednosti programa su:
- odvija se u prostorima matične škole učenika korisnika,
- djeci su osigurana dva obroka dnevno,
- djeca svakodnevno u grupi provode 5 sati, a to je vrijeme u kojem se organiziraju različite grupne aktivnosti te rad na saniranju teškoća i svladavanju obrazovnih sadržaja,
- individualni rad provodi se kao nadopuna grupnom radu obzirom na konkretne potrebe ili probleme djeteta,
- odgajatelji (uglavnom socijalni pedagozi) kontinuirano prate status učenika kroz svakodnevno informiranje i konzultiranje s nastavnicima i pedagoškom službom škole, rade s roditeljima te kontaktiraju i uključuju stručnjake drugih službi i ustanova u čijoj je domeni svojevrsna skrb o djetetu.
Odabir djece za uključivanje u grupu PSP-a ostvaruje se na poticaj pedagoške službe škole uz preporuku i rješenje nadležnog centra za socijalnu skrb, a prema kriterijima utvrđenim programom PSP-a.
Pri Osnovnoj školi Otok program PSP-a je započeo Školske godine 1993./94. Tijekom dosadašnjih osam godina ovim oblikom rada bilo je obuhvaćeno više od 50 djece. Zbog velike razlike u kronološkoj dobi kao i u nastavnom programu (radi se o učenicima od 2. do 8. razreda), rad je organiziran u dvije grupe od po 10 učenika. Njihovi odgajatelji - socijalni pedagozi - u radu se nadopunjuju. Obzirom da OŠ Otok radi samo u jutarnjem turnusu, program PSP-a se odvija poslijepodne. U radu nastojimo razviti što je moguće veći stupanj socijalne kompetencije djece. Osim pomoći u svladavanju obrazovnih sadržaja (što toj djeci često nije moguće u vlastitom domu) različitim sadržajima i tehnikama, djeci se pruža mogućnost osnovnih i složenijih socijalnih vještina i sposobnosti, usvajanje pozitivnih društvenih vrijednosti i u konačnici prihvatljivog modela ponašanja.
« Veljača 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Facebook | ![]() |
![]() |
e-Dnevnik | ![]() |
![]() |
CARNnet | ![]() |
![]() |
Sluzbene stranice | ![]() |
• Minstarstvo znanosti... |
• AZOO |
• AZOO strucni skupovi |
• EMA |
• NCVVO |
• Zagreb |
• Knjižnice grada Zagr... |
![]() |