preskoči na sadržaj
O školi
Osnovna škola Otok Zagreb (Sloboština)
 

 

Osnovna škola Otok nalazi se u novozagrebačkom naselju Sloboština. S radom je krenula školske godine 1984./1985.
 
U školskoj godini 2022./2023. školsko područje Osnovne škole OTOK pripada prostoru naselja Sloboština.
Upisno područje škole: Ul. Nikole Andrića od broja 1 do 5 i broj 4, Bolšićeva, Gradićeva, Horvatova, Miškinina – Klara, Nežićeva, Oreškovićeva, Park hrvatskog zrakoplovstva, Savska poljana, Varićakova, Zahradnikova, Zdelarki, Avenija Većeslava Holjevca od broja 23 do kraja-neparni brojevi i parni br. 36 i Ulica Ivice Drmića.
Upisno područje Osnovne škole Otok je urbano područje naselja Sloboština i starosjedilački dio naselja Otok s ukupno 7000 stanovnika. Školska zgrada građena je u vrijeme izgradnje naselja Sloboština (škola je započela s radom 6. rujna 1984.godine).
 
U školskoj godini 2022./2023. Osnovnu školu Otok polazi 621 učenik u 28 odjela.
Uz redovnu nastavu u Školi se održavaju brojne izvannastavne aktivnosti.

Ukupna površina školske zgrade je 3.823 m2, od čega 233,26 m2 je sklonište. Svi prostori u kojima se odvija odgojno obrazovni rad opremljeni su odgovarajućim namještajem (kojeg treba postupno obnavljati), te didaktičkim sredstvima i pomagalima. Nesolidna gradnja školskog objekta bila je uzrokom mnogih adaptacija gotovo od samog početka rada škole, a posljedice su prisutne konstantno. Oko škole postoji ograđeno polivalentno igralište veličine 4.945 m2 s betonskom podlogom i služi za izvođenje nastave iz TZK kad to vremenske prilike dopuštaju. Dio igrališta obnovljen je sredstvima Gradske četvrti no veći dio još uvijek čeka obnovu, a nedavno smo dobili i Outdoor gym na školskom igralištu. O uređenju okoliša brinu se i učenici (postoji raspored dežurnih odjeljenja) i Mladi čuvari prirode u predmetnoj nastavi.

Nastava se odvija u petodnevnom radnom tjednu i organizirana je u dvije smjene, osim četvrtih razreda koji su u međusmjeni:
  • početak prve smjene je u 8:00, a završetak u 13:50h;
  • početak druge smjene je u 14.00, a završetak je u 19:50h;
  • međusmjena počinje u 12:20, a završava u 16:30h.
Svi učenici stanuju u naselju Sloboština pa nema potrebe za organiziranim prijevozom učenika.
 
Od školske godine 1993./1994. u suradnji s Odgojnim centrom Dugave i Centrom za socijalnu skrb u školi je organiziran produženi stručni postupak (poludnevni boravak) za djecu s poteškoćama u učenju i ponašanju. U školi su ustrojena dva odjela, a vode ih socijalna pedagoginja Vanja Budanović i mr.sc. prof. defektolog Edita Šafranko. Broj učenika tijekom školske godine se mijenja.
 
 

 

Produženi stručni postupak

POLUDNEVNI BORAVAK PRI KOJEM SE PROVODI STRUČNI POSTUPAK

 

U Odjelu poludnevnog boravka pri osnovnim školama Grada Zagreba i Zagrebačke županije provodi se produženi stručni postupak, u sklopu kojega se pružaju usluge poludnevnog boravka u funkciji vršenja neposrednog preventivnog rada s djecom i mladeži, koja su uključena u redovan program osnovnoškolskog obrazovanja.

Generalni cilj ovog tretmana je postizanje pozitivnih promjena u funkcioniranju korisnika na sedam osnovnih sociopedagoških područja: odnos prema sebi, odnos prema drugima, obrazovanje, slobodno vrijeme, interesi i navike, briga o zdravlju i obitelj. Pozitivne promjene će im  omogućiti bolje funkcioniranje na različitim razinama osobne i socijalne integracije.

Specifični  ciljevi tretmana ovise o individualnim karakteristikama, afinitetima i potrebama korisnika, a mogu se sažeti u pružanje pravodobne, direktne i kontinuirane pomoći djeci rizičnog ponašanja u: spoznavanju i izgrađivanju pozitivne slike o sebi, usvajanju pravilnih tehnika učenja školskog gradiva, učenju socijalnih vještina koje omogućuju djetetu lakšu prilagodbu različitim socijalnim ulogama i zahtjevima socijalne sredine, uspješnu integraciju u grupu vršnjaka te poučavanje kreativnim sadržajima provođenja slobodnog vremena.

Specifični ciljevi navedenih područja rada kao i sadržaji rada direktno su razvoj odgovornosti za svoje ponašanje, razvoj samostalnosti i pozitivne slike o sebi u području odnosa prema sebi. Prema vršnjacima, odraslima i obitelji cilj je razvijati i poticati zajedništvo, potrebu za pripadanjem, usvojiti pravila komunikacije. U obrazovnom dijelu naglasak je na stvaranju navike redovitog učenja, savladavanju tehnika učenja, razvoju samostalnosti u radu. U dijelu slobodnog vremena i slobodnih aktivnosti potiču se uočeni interesi, dovodi u nove situacije, potiče maštu i razvoj kreativnosti. Odgajatelj je usmjeren na cjelokupnu skrb o svakom djetetu, što podrazumijeva i uočavanje svih promjena u njegovom fizičkom ili psihičkom zdravstvenom statusu, o čemu će najprije obavijestiti roditelje, pedagošku službu škole te ih uputiti kompetentnoj medicinskoj službi.

Postupak uključenja sastoji se od podnošenja prijedloga nadležnoj socijalnoj službi i to od strane škole na prijedlog stručnog suradnika pedagoga. Inicijativu za postupak mogu predlagati razrednici, nastavnici, stručni suradnici, sam Zavod, roditelji, a ponekad i sama djeca zatraže da  bi se željela uključiti u „grupu“.  Program je na dobrovoljnoj bazi i za uključenje potreban je pristanak roditelja i samog djeteta. Nadležni socijalni radnik nakon razgovora s roditeljima, izdaje uputnicu kojom se dijete uključuje u poludnevni boravak u OŠ.

Predviđeno trajanje programa  procjenjuje se individualno za svako dijete, a optimalno to iznosi dvije godine. Iznimno, ukoliko je to za dobrobit djeteta, a izricanje drugih mjera nije  svrsishodno, program se može produžiti, pa čak i do završetka školovanja. Također, program se može i prekinuti na zahtjev roditelja prije isteka planiranog vremena provođenja.

U osnovnoj školi u kojoj se provodi PSP škola osigurava  adekvatan i opremljen prostor za desetoro djece, a Centar Dugave osigurava djeci školski ručak i užinu, školski pribor namijenjen radu u boravku, sredstva za likovne radionice, materijalna sredstva za sportske i rekreativne sadržaje i aktivnosti kao i za izvanškolske aktivnosti.

Program provode stručni djelatnici Centra Dugave; socijalni pedagozi, psiholozi, rehabilitatori i socijalni radnici koji se kontinuirano educiraju za specifične potrebe rada. Djeca prije ili poslije nastave provode vrijeme u grupi, gdje se provodi sociopedagoški rad kroz redovito izvršavanje školskih obaveza, usmjeravanje i korigiranje ponašanja, kreativne radionice i igraonice, sportske sadržaje, izvanškolske aktivnosti (kino, kazalište, klizanje, posjet muzejima, izleti i sl.). Programom su  obuhvaćeni i savjetovališni rad s roditeljima, suradnja s stručnim suradnicima škole, nastavnicima i drugim sudionicima vezanim za dobrobit djeteta.

U OŠ Otok ovaj program, popularno „Grupa“ ili PSP, provodi se uspješno više od trideset godina.

 

                                                                                   mr. sc. Edita Šafranko, prof. defektolog

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tražilica



Školsko zvono


 

Priloženi dokumenti:
zvono.pdf


Ulazi u školu


Kalendar
« Listopad 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Školske online novine

Anketa za učenike
od 5. do 8. razreda OŠ Otok:

https://forms.office.com
/r/4RHfzzsTzX

 

Otoktok pratite na (klikni na sliku ili ovdje)


Virtualna knjižnica


Brojač posjeta
Ispis statistike od 27. 10. 2021.

Ukupno: 94515
Ovaj mjesec: 2875
Ovaj tjedan: 453
Danas: 51

Korisni linkovi
Facebook

e-Dnevnik

CARNnet

Sluzbene stranice





preskoči na navigaciju